ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス件数:
61
件
(
2025-11-05
05:57 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード件数
説明
AN10065440-20220301-008
pdf
1.35 MB
71
論文情報
タイトル
入試区分からみた新入生の学修適性
タイトル(別表記)
ニュウシ クブン カラ ミタ シンニュウセイ ノ ガクシュウ テキセイ
Difference in learning aptitude of newly enrolled students between admission types
著者名
著者/ヨミ/別表記
上村, 圭介
カミムラ, ケイスケ
KAMIMURA, Keisuke
主題
推薦入試群
専門性
高大接続システム改革
一般入試群
成績差
抄録・概要
This article examines the learning aptitude of first-year students between suisen nyuusi (preferential admission) and ippan nyuusi (scholastic admission), at the Japanese language department of Daito Bunka University. As a result of the analysis of the final examinations of an introductory course on Japanese linguistics, and the scores of native language literacy in Japanese, the results indicate that the admission types do not affect the understanding of Japanese linguistics, whereas they have a significant effect on literacy scores. In addition, correlation is negligible between the understanding of linguistics and native language literacy. The findings indicate that students who are admitted to the university through the preferential admission do not underperform those who are admitted on scholastic assessment in the learning of a specialised subject. It is also indicated that the preferential admission serves as well to ensure that prospective students have adequate learning aptitude at the department.
出版者
大東文化大学語学教育研究所
ダイトウ ブンカ ダイガク ゴガク キョウイク ケンキュウジョ
Institute for Language and Education Research Daito Bunka University
掲載誌名
語学教育研究論叢
NCID
AN10065440
ISSN
09118128
巻
39
開始ページ
97
終了ページ
107
刊行年月日
2022-03-01
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る