ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス件数:
66
件
(
2025-05-02
12:48 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード件数
説明
KJ00004796319
pdf
1.16 MB
32
論文情報
タイトル
CALL利用における日本語、英語教授法実践報告
タイトル(別表記)
CALL リヨウ ニオケル ニホンゴ エイゴ キョウジュホウ ジッセン ホウコク
Putting Our New Computer-Assisted Japanese and English Language Teaching Methods into Practice
著者名
著者/ヨミ/別表記
増山, 栄一 エリック
マスヤマ, エイイチ エリック
MASUYAMA, Eiichi Erick
著者/ヨミ/別表記
吉田, 由美子
ヨシダ, ユミコ
YOSHIDA, Yumiko
抄録・概要
Computer-assisted language learning (CALL) has widely been utilized in language education and frequently been written about in many professional journals. But yet, Japanese educators have written about it in their field of expertise whereas English educators have done the same in theirs ; hence, the collaboration between them has rarely been done on the topic. Here, in this article, Yoshida and Masuyama, teaching English and Japanese languages respectively, will explain how they have been utilizing CALL in their language classes and what they have been teaching in them and eventually learn from each other's classes in order to teach a more effective CALL course. According to them, they both agree that an instructor's active and interactive involvement with his her students in class is the key to teaching an effective CALL class because, as the response to handed-in questionnaire indicates, students tend to sit in front of a computer and self-study for an entire class period unsatisfactorily in ordinary CALL courses.
出版者
大東文化大学語学教育研究所
ダイトウ ブンカ ダイガク ゴガク キョウイク ケンキュウジョ
Institute for Language and Education Research Daito Bunka University
掲載誌名
語学教育研究論叢
NCID
AN10065440
ISSN
09118128
巻
24
開始ページ
57
終了ページ
75
刊行年月日
2007-02-01
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る