ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス数:
201
件
(
2024-12-29
07:10 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
KJ00005389796
pdf
1.10 MB
208
論文情報
タイトル
対話的・協同的実践としての学習活動の創造 : デューイと進歩主義教育
タイトル(別表記)
タイワテキ キョウドウテキ ジッセン トシテ ノ ガクシュウ カツドウ ノ ソウゾウ : デューイ ト シンポシュギ キョウイク
Creation of learning activity as dialogical and collaborative practice : John Dewey and progressive
著者名
著者/ヨミ/別表記
上野, 正道
ウエノ, マサミチ
UENO, Masamichi
抄録・概要
The aim of this paper is to design the creation of learning activity as dialogical and collaborative practice. By focusing on John Dewey's learning theory and progressive schools in the early 20th century, I will clarify the theory and practice of constructing collaborative and communicative learning in schools. This kind of active learning is highly demanded in the today's post-industrial era. The learning should not be completed through one-way processes that teachers instruct students, but it is constructed and reconstructed through the interaction between teachers and students. Communication and dialogue are keynote in this process. Radical way of learning is realized at Dewey School which John Dewey established in 1896 and many progressive schools in the early 20th century.
掲載誌名
語学教育研究論叢
NCID
AN10065440
ISSN
09118128
巻
25
開始ページ
261
終了ページ
281
刊行年月日
2008-01-31
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る