ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス数:
50
件
(
2024-12-29
07:08 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
KJ00004510185
pdf
1.15 MB
17
論文情報
タイトル
American Educational Psychology in the Early 20th Century : Boyd H. Bode's "Theory of Mind" Approach
著者名
著者/ヨミ/別表記
MORGAN, Steven G.
モーガン, スティーブン・G
抄録・概要
この論文では、20世紀前半の学者と教育者、Boyd H. Bodeの目を通して教育心理学の分野を研究する。完全な要約が彼の本である'Conflicting theories of learning'(1929)とその改訂版の'How we learn'(1940)に載っている。その彼の論文での中心的な主張は、すばらしく明確な「心の理論」である。これは、教育心理学の分野の研究者のみならず、特に教育実践者の教師にも不可欠である。
This article explores the field of educational psychology as seen through the eyes of the early twentieth-century American scholar and pedagogue, Boyd H. Bode. A thorough summary is given of his book Conflicting theories of learning (1929) and its revised version How we learn (1940). The central thesis of his work is that having a well-articulated "theory of mind" is essential not only for researchers in the field of educational psychology, but especially for classroom teachers who are the actual practitioners of education.
掲載誌名
大東文化大学紀要. 社会科学
NCID
AA12561849
ISSN
09122338
巻
44
開始ページ
35
終了ページ
53
刊行年月日
2006-03-31
言語
英語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る