ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス数:
90
件
(
2024-12-29
07:27 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
AA12781255-20171206-020
pdf
511 KB
48
論文情報
タイトル
「英米文学概論(含文学史)」授業評価アンケートに表れる学生の声 : 物語を通して伝わる知的好奇心と道徳観
タイトル(別表記)
エイベイ ブンガク ガイロン フクム ブンガクシ ジュギョウ ヒョウカ アンケート ニ アラワレル ガクセイ ノ コエ : モノガタリ オ トオシテ ツタワル チテキ コウキシン ト ドウトクカン
Teaching English and American Literature : How to Stimulate Students' Curiosity?
著者名
著者/ヨミ/別表記
長谷川, 千春
ハセガワ, チハル
HASEGAWA, Chiharu
主題
イギリス文学授業
文学教育
道徳
アメリカ文学授業
学生アンケート
抄録・概要
This paper explores methods of teaching English and American literature that prompt an effective immersion of the students in the discipline. According to the questionnaire taken in 2015 in the class entitled ‘Outline of British and American Literature (Including The History of Literature)', some students professed that they were able to better understand the literary works as a result of the teacher being enthusiastic in his exploration of them. This suggests that, in teaching literature, students are sensitive to the manner through which tutors engage in the explanation of the contents of the literary works. Although it is difficult for tutors to adapt to every single student's needs in their Literature classes, teaching literature enables undergraduate level students to recognise the importance of moral and ethics.
掲載誌名
教職課程センター紀要
NCID
AA12781255
ISSN
24324140
巻
2
開始ページ
149
終了ページ
154
刊行年月日
2017-12-05
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る