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2024-12-29
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KJ00004400440
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288
論文情報
タイトル
日本人英語学習者の発話におけるサイレントポーズ・フィラーが流暢さの評価に与える影響
タイトル(別表記)
ニホンジン エイゴ ガクシュウシャ ノ ハツワ ニオケル サイレント ポーズ フィラー ガ リュウチョウサ ノ ヒョウカ ニ アタエル エイキョウ
Effect of Silent Pauses and Fillers on Native Speaker Evaluations
著者名
著者/ヨミ/別表記
野口, 富美惠
ノグチ, フミエ
NOGUCHI, Fumie
抄録・概要
This paper examines whether silent pauses of Japanese EFL learners in spontaneous speech affect perceived fluency by native-speaker judges and whether use of fillers, such as "um", "well", "let me see", or "I mean", to replace silent pauses might result in an increase in perceived fluency. In the experiment, three samples of Japanese EFL learners' speech were evaluated by native-speaker judges in terms of fluency, vocabulary, grammar, friendliness, and intelligence through an internet questionnaire. The results showed the long silent pauses lowered the evaluation, but no effect could be verified for fillers.
掲載誌名
語学教育研究論叢
NCID
AN10065440
ISSN
09118128
巻
22
開始ページ
263
終了ページ
282
刊行年月日
2005-03-07
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
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