ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス数:
97
件
(
2024-12-29
07:03 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
AA12781255-20171206-040
pdf
847 KB
93
論文情報
タイトル
教師の視点で協働学習を捉えるための「教育方法論」の実践
タイトル(別表記)
キョウシ ノ シテン デ キョウドウ ガクシュウ オ トラエル タメ ノ キョウイク ホウホウロン ノ ジッセン
A Practice of “Teaching Methodology" to Encourage Students to Comprehend Collaborative Learning as Teachers' Perspectives.
著者名
著者/ヨミ/別表記
児玉, 佳一
コダマ, ケイイチ
KODAMA, Keiichi
主題
Collaborative Learning
Pre-service teacher
Teacher like activity
抄録・概要
The purpose of this study was to practice the class of “Educational Methodology" to encourage students to comprehend collaborative learning from teachers' perspectives. 26 pre-service teachers participated in this practice. The practice included activities that students observed their group-learning as teachers' position once in addition to participating in group-learning every time. Analysis of reports showed that they observed mainly progress of group-learning and ambience of group as an activity. In addition, they showed that they reflected their own attitude of group-learning while what they learned about group-learning as teachers' perspectives. Finally, the reflection of this practice and the future view was shown.
掲載誌名
教職課程センター紀要
NCID
AA12781255
ISSN
24324140
巻
2
開始ページ
281
終了ページ
290
刊行年月日
2017-12-05
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る