ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス件数:
48
件
(
2025-05-02
12:43 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード件数
説明
AN10065440-20200301-010
pdf
1.76 MB
32
論文情報
タイトル
オンライン・リーディングプログラムWeb R2を用いた読みの流暢さの育成の試み : 予備的研究
タイトル(別表記)
オンライン リーディング プログラム Web R2 オ モチイタ ヨミ ノ リュウチョウサ ノ イクセイ ノ ココロミ : ヨビテキ ケンキュウ
Can An Online Reading Program Web R2 Help L2 Readers to Develop Reading Fluency? : A Preliminary Investigation
著者名
著者/ヨミ/別表記
田口, 悦男
タグチ, エツオ
TAGUCHI, Etsuo
主題
Reading Fluency
L2 reading
scaffolding
e-Learning
Repeated Reading
抄録・概要
A critical component of L2 reading ability is reading fluency. Extensive Reading is one natural approach to develop reading fluency in a second language by simulating first language acquisition through exposure to large amounts of comprehensible input. Although Extensive Reading has increasingly been introduced to many English classes, some L2 readers still struggle to obtain a sufficient level of input through Extensive Reading during a typical school language course. They also often lack motivation to continue L2 reading and learning after their courses end. The current study attempts to explore whether an online repeated reading program Web R2 is useful in enhancing beginner- to lower-intermediate level English L2 learners. Seven out of 45 freshmen learning English at a university participated in this study. It was found that Web R2 can work for L2 readers’ fluency building and that Repeated Reading may affect them differently depending on their English proficiency level.
出版者
大東文化大学語学教育研究所
ダイトウ ブンカ ダイガク ゴガク キョウイク ケンキュウジョ
Institute for Language and Education Research Daito Bunka University
掲載誌名
語学教育研究論叢
NCID
AN10065440
ISSN
09118128
巻
37
開始ページ
131
終了ページ
145
刊行年月日
2020-03-01
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る