ようこそ ゲスト さん
ログイン
入力補助
English
Top
ブラウズ
著者
出版年
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
成果物の登録方法
大東文化大学図書館HP
このアイテムのアクセス数:
51
件
(
2024-12-29
06:46 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
KJ00005403331
pdf
1.08 MB
40
論文情報
タイトル
柔道授業に構成的グループエンカウンターを導入した場合の効果について(第2報) : 授業評価観点と態度との関係
タイトル(別表記)
ジュウドウ ジュギョウ ニ コウセイテキ グループ エンカウンター オ ドウニュウ シタ バアイ ノ コウカ ニツイテ ダイ2ホウ : ジュギョウ ヒョウカ カンテン ト タイド トノ カンケイ
Evaluation of Instruction in University Students in the Process of Teaching Judo by Means of Structured Group Encounter
著者名
著者/ヨミ/別表記
高橋, 進
タカハシ, ススム
TAKAHASHI, Susumu
著者/ヨミ/別表記
武内, 政幸
タケウチ, マサユキ
TAKEUCHI, Masayuki
著者/ヨミ/別表記
矢野, 勝
ヤノ, スグル
YANO, Suguru
著者/ヨミ/別表記
三宅, 仁
ミヤケ, ヒトシ
MIYAKE, Hitoshi
著者/ヨミ/別表記
若山, 英央
ワカヤマ, ヒデナカ
WAKAYAMA, Hidenaka
抄録・概要
The purpose of this study was to investigate the following; (1) the evaluation of instruction in university students in the process of teaching judo by means of structured group encounter; and (2) relations between the factors of good instruction for physical education class and attitude towards judo. The questionnaire consisting of 24 items which was developed by Takahashi was prepared and applied to university students whose major was physical education. Both scales were analyzed by factor analysis. Between each the factors of good instruction and attitude were analyzed by correlation analysis. The results were as follows: 1.It was suggested that four factors (teacher's interaction, learning enviroment, momentum instruction, and learning behavior) which were named by Takahashi were certainly pertinent for evaluating the physical education class. 2.It was clarified that the scores of all four factors which were evaluated by judo class's students in this study were very high. Therefore it was evidenced that judo teaching by means of structured
掲載誌名
大東文化大学紀要. 社会科学
NCID
AA12561849
ISSN
09122338
巻
46
開始ページ
A169
終了ページ
A185
刊行年月日
2008-03-31
言語
日本語
資料種別(NII)
紀要論文
コンテンツの種類
紀要論文
著者版フラグ
publisher
ホームへ戻る